Expoziția Culorile primăverii - Geanina Sfinteș

Expoziția Culorile primăverii – Geanina Sfinteș

Expozitia Culorile primaverii - Geanina Sfintes

Expozitia Culorile primaverii – Geanina Sfintes

În perioada 9 – 16 aprilie 2015 la World Trade Center și în organizarea Galeriei Elite Prof Art, plasticiana Geanina Sfinteș expune lucrări de pictură care stau alăturate pe simeze sub titlul sugestiv Culorile primăverii. 

 Picturile, parcurgând o etapă de lungă durată din cariera artistei, începând cu anul 1998 -cel al finalizării studiilor la Universitatea Națională de Arte, București sub îndrumarea maestrului Ion Sălișteanu- și ajungând până în prezent, în 2015 confirmă constanta unor preocupări ale artistei, definindu-i opera. Fără a nega importanța formei în pictură, cercetarea artistei ține mai mult de aptitudinile culorii de a-și transmite informația.

Fiecare lucrare în parte prezintă alte probleme cromatice. În câteva picturi, culorile calde sunt cele care își adjudecă subiectul picturii. În altele, contrastul de complementare preia controlul mesajului vizual. Și nu în ultimul rând, pe simeză descoperim compoziții în care predomină, bine susținut, contrastul cald-rece.

Dincolo de subiectul cromatic al picturii Geaninei Sfinteș descoperim că ideea de dinamism joacă un rol fundamental aproape în toate compozițiile din selecția Culorile primăverii. Tematicile propuse de artistă includ adeseori ideea de zbor ori relevă în general, frumusețea mișcării din natură- de creștere a vegetației, de modificare a condițiilor atmosferice, de trecere a timpului.

Figurarea păsărilor (lebădă, rândunele) în picturile Geaninei Sfinteș îi oferă artistei posibilitatea de a dezvolta ideea zborului pe liniile compoziției de maximă dinamică. Desprinderea înaripatei de sol, înălțarea păsării în zbor o provoacă pe plasticiană să lucreze cu uleiuri puternic volatile a căror fluiditate accentuează ideea de intensă mișcare. Nu există pastă și nici vreo sugestie de materialitate, de tactilitate în pictura Geaninei Sfinteș. În plus, datelor de factură tehnică fără de care conceptul nu ar putea fi pus în fapt –li se adaugă calitatea tușei, energică pe alocuri, vibrantă în majoritatea cazurilor, întărind și ea, ideea generatoare, determinantă a operei Geaninei Sfinteș, de mișcare permanentă întâlnită în cadrul naturii.

e-Cultura.info/ Autor: dr. Roxana Păsculescu critic de artă

CITEȘTE ȘI  Repertoriul desenelor de arhitectură Ioan Mincu

Conținutul website-ului e- cultura.info este destinat exclusiv informării publice.

Toate informaţiile publicate pe acest site sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.

Citrește și

RĂMÂI CONECTAT

DESPRE NOI

CATEGORII

AGENȚII DE PRESĂ PARTENERE
                                                                                                                                        

                  Conținutul website-ului este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site sunt protejate de către dispoziţiile legale.
         Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.

                                                                                                     
 e-cultura.info © 2013 - 2017