fbpx

Categorie: Arte-vizuale

Te rugam să apreciezi sau să distribui

 
                                                                                                                                                                 


Ascultă în soundcloud Ministrul Culturii va vernisa la Timişoara, expoziţia fotografică “30”

Opera Naţională Română

Ministrul Culturii va vernisa la Timişoara, expoziţia fotografică “30”

Ministrul Culturii, va vernisa, luni, 16 decembrie 2019 la ora 18,00, la Timişoara, expoziţia fotografică “30”, dedicată momentului marii schimbări care a început, în urmă cu 30 de ani, în oraşul-martir de pe Bega.

 

AUDIO

La eveniment, organizat de Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş în colaborare cu Universitatea de Vest din Timişoara, ministrul Bogdan Gheorghiu va prezenta, în premieră, elemente ale conceptului muzeal elaborat în parteneriat cu Universitatea din Bucureşti.

Deschiderea expoziţiei va avea loc în prezenţa revoluţionarilor şi a urmaşilor eroilor Revoluţiei, a parlamentarilor de Timiş, a personalităţilor academice şi culturale timişorene.

Expoziţiile de autor semnate de artiştii fotografi Dobrivoie Kerpenisan, Cornel Brad şi Andrei Pandele, precum şi o serie de instantanee realizate de fotografi amatori şi profesionişti ce au surprins momentele esenţiale, dar şi chipurile eroilor Revoluţiei, vor fi găzduite de una din clădirile remarcabile ale oraşului, fosta Comenduire a Garnizoanei Timişoara, intrată de curând în administrarea Ministerului Culturii.

Imobilul va fi supus unui amplu proces de restaurare, amenajare şi dotare în scopul funcţionării primei instituţii a memoriei, consacrată momentelor dramatice din Decembrie 1989, ce se va constitui în Muzeul Naţional al Revoluţiei Anticomuniste.

“Puternica încărcătură istorică a acestei construcţii a început în prima jumătate a secolului XVIII şi a culminat în după-amiaza zilei de 17 decembrie 1989, când, în faţa ei, a fost împuşcat mortal primul erou al Revoluţiei, în persoana Lepei Bărbat, de către un ofiţer de contrainformaţii, care a executat, de unul singur şi fără ordin, foc asupra unui grup de trei persoane. (…) Clădirea este un simbol al celui mai important eveniment al istoriei noastre recente, un eveniment în acelaşi timp traumatic şi eliberator în devenirea României contemporane şi care îşi va primi, finalmente, din partea statului român, recunoaşterea publică îndelung aşteptată, sub forma instituirii organismului oficial care va da expresie omagiului jertfei poporului român pentru atingerea aspiraţiilor sale de libertate, demnitate şi democraţie”, precizează un comunicat de presă al Ministerului Culturii.

Ministerul Culturii menţionează că viitoarea instituţie muzeală îşi propune, de asemenea, să crească interesul publicului pentru istoria recentă a României şi să fie o reală sursă de informare şi educaţie pentru generaţiile tinere.

Potrivit sursei citate, “înfiinţarea acestei instituţii de importanţă naţională, la Timişoara, se doreşte a fi, în acelaşi timp, o valoroasă recunoaştere a rolului determinant jucat de timişoreni în zorii luptei câştigate de naţiunea română împotriva unuia dintre cele mai atroce regimuri represive din Europa şi din lume”.

e-Cultura.info / Autor: Daniel Popescu.


Share-uiește cu prietenii.

Ascultă în soundcloud Expoziţie “Ambulanţa pentru Monumente” sprijinită de către Prinţul Charles

Expoziţia

Expoziţia “Ambulanţa pentru Monumente”

Iubitorii de arhitectură şi istorie se vor putea bucura, începând cu data de 10 decembrie, de o expoziţie în care vor fi prezentate zeci de obiective turistice din opt judeţe, salvate după ce au fost restaurate de voluntarii din proiectul “Ambulanţa pentru Monumente“, sprijinit de către Prinţul Charles, a anunţat Direcţia Judeţeană de Cultură (DJC) din Sibiu.

“După un an intens şi punere în siguranţă în primă urgenţă realizate cu succes în judeţele Cluj, Hunedoara, Mureş, Braşov, Sibiu, Sălaj, Arad şi Timiş, ne întâlnim la Sibiu pentru a prezenta rezultatele celor 32 de intervenţii (mori, biserici evanghelice fortificate, biserici ortodoxe, turnuri, porţi, halte CFR etc.) realizate între 2016 – 2019 care vor fi prezentate în imagini într-o expoziţie ce va fi vernisată cu această ocazie”, se arată în comunicatul DJC Sibiu.

AUDIO

Peste 600 de monumente istorice din România aflate în proprietate privată sau publică aşteaptă salvarea de urgenţă şi numărul lor creşte îngrijorător. Proiectul ‘Ambulanţa pentru Monumente’ al Asociaţiei Monumentum, prin intermediul căruia se realizează punerea în siguranţă a patrimoniului cultural imobil cu ajutorul voluntarilor, al meşterilor şi al comunităţilor locale sub stricta supraveghere a specialiştilor din domeniul conservării şi restaurării monumentelor istorice.

Acolo unde proprietarul oferă materialele de construcţie necesare, ‘Ambulanţa pentru monumente’, al cărei principal susţinător este Alteţa Sa Regală, Prinţul de Wales, acţionează pentru punerea în siguranţă a monumentului cu ajutorul unei autoutilitare echipate cu uneltele necesare. Proiectul şi-a propus salvgardarea patrimoniului imobil şi realizarea evidenţei patrimoniului; creşterea nivelului de pregătire profesională a specialiştilor prin educaţie non-formală participativă după sistemul ‘hands on training’, recuperarea tehnicilor tradiţionale şi a materialelor locale, implicarea comunităţilor în acţiunile de salvgardare a patrimoniului şi crearea de noi audienţe

Până în prezent, ONG-ul din judeţul Sibiu a reuşit să realizeze o reţea de ambulanţe la nivel regional pentru monumente. S-au înfiinţat trei ONG-uri care au preluat activitatea în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Arad şi Sălaj.

“Ambulanţa pentru Monumente” este o iniţiativă a Asociaţiei Monumentum care îşi propune să salveze patrimoniul imobil prin punerea în siguranţă a unor obiective de patrimoniu importante aflate în stare avansată de degradare. În prezent, peste 600 de monumente din România au nevoie de ajutor.

e-Cultura.info / Autor: Isabela Paulescu.


Share-uiește cu prietenii.

Ascultă în soundcloud Festivalul Fotografiei Chineze se desfășoară la Oradea

Festivalul Fotografiei Chineze

Festivalul Fotografiei Chineze

Ediţia din acest an a Festivalului Fotografiei Chineze în România (1 – 29 octombrie), organizat de Asociaţia “Euro Foto Art”, este dedicată aniversării celor 70 de ani de relaţii diplomatice româno-chineze şi Zilei Naţionale a Chinei, sărbătorită pe 1 octombrie.
AUDIO

Festivalul cuprinde, 15 expoziţii alcătuite din creaţiile artiştilor fotografi din China, din care o expoziţie a doi artişti fotografi din România, intitulată “Impresii din China”.

Lansarea oficială a festivalului va avea loc marţi, pe 1 octombrie 2019, la ora 11,00, la Centrul de Cultură Urbană “Casino” din Cluj Napoca, cu vernisajul expoziţiei comune a artiştilor fotografi din România şi China intitulată “Oameni şi Oraşe din România şi China”, care cuprinde 70 de fotografii color.

La eveniment vor participa preşedintele China Photo Network Online din Zhuha, Weilu Chen. Au mai fost invitaţi să participe reprezentanţi ai Ambasadei Republicii Populare Chineze în România şi ai Ministerului Afacerilor Externe din Guvernul României, respectiv oficiali din judeţul Cluj.

În cadrul festivalului vor fi vernisate alte 14 expoziţii reprezentative ale artiştilor fotografi chinezi în mai multe oraşe din România – Târgu Mureş, Arad, Braşov, Oradea, Carei, Sighetu Marmaţiei, Baia Mare, Marghita, Râmnicu Vâlcea, Miercurea Ciuc şi Gura Humorului.

Festivitatea de închidere a ediţiei a VII-a a Festivalului Fotografiei Chineze va avea loc la Facultatea de Inginerie a Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi.

Festivalul Fotografiei Chinezeşti, ediţia a VII-a, este organizat de Asociaţia Internaţională “Euro Foto Art” din Oradea în parteneriat cu China Photo Network Online din Zhuhai şi organizaţiile fotografice partenere ale asociaţiei orădene, sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe a României şi Ambasadei Republicii Populare Chineze în România, cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Bihor şi China Photo Network Online Zhuhai.

e-Cultura. info / Autor: Eugenia Paşca.


Share-uiește cu prietenii.

Expoziţia “Presence, essence, identity” Muzeul de Artă Timişoara (MArT)

Artista poloneză Magdalena Abakanowicz

Exoziția Artistei poloneză Magdalena Abakanowicz

Muzeul de Artă Timişoara (MArT) va fi gazda expoziţiei intitulate “Presence, essence, identity”, organizată de Fundaţia Interart Triade din Timişoara în colaborare cu Fundaţia Magdalena Abakanowicz din Varşovia şi care va prezenta o selecţie impresionantă de lucrări din toate etapele creaţiei artistei poloneze, de la începutul anilor ’70 până la sfârşitul anilor 2000.

Îngrijită de curatoarea internaţională Maria Rus-Bojan, această retrospectivă semnificativă a marii artiste va putea fi vizitată între 19 septembrie – 25 octombrie.

Preşedinta Fundaţiei Triade, artista plastică Sorina Jecza, afirmă că această expoziţie propune o imagine de ansamblu asupra creaţiei artistei, incluse fiind lucrări-cheie din diferitele etape ale carierei sale, cum ar fi “Hurma”, ansamblu copleşitor de figuri umane fără cap, reprezentând, asemeni altor figuri umane emblematice din creaţia artistei, martorii împietriţi ai istoriei. Teme cruciale în lucrările Magdalenei Abakanowicz sunt libertatea şi pierderea acesteia, moartea şi învierea, identitatea şi diferenţa.

Prezentând peste o sută de sculpturi, expoziţia îşi propune să ofere o înţelegere a subiectelor majore din opera artistei, ilustrând modalităţile prin care aceasta a revoluţionat istoria artei contemporane, reinventând constant mediul în care a lucrat, sculptura.

Una dintre cele mai importante artiste de pe scena artei mondiale, Magdalena Abakanowicz şi-a câştigat notorietatea internaţională în anii ’60, prin experimentele sale extrem de neobişnuite la acea vreme, sculpturi gigantice din fibră textilă, intitulate generic Abakans. Şi-a dedicat întreaga energie creativă explorării continue a relaţiei dialectice pe care fiinţa umană o împărtăşeşte cu lumea naturală.

Expoziţia de la Muzeul de Artă Timişoara este cea de-a treia retrospectivă monografică a artistei, realizată în colaborare cu familia acesteia din Varşovia. Lucrările aparţin Fundaţiei Magdalena Abakanowicz (Varşovia), colecţiei Artur Trawinski şi Irmina Nazar (Wroclaw), Marek Trzaskowsk (Poznan) şi colecţiei Ovidiu Şandor (Timişoara).

Proiectul este realizat în parteneriat cu Asociaţia Timişoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii şi este cofinanţat de Primăria Municipiului Timişoara, prin intermediul programului cultural prioritar Timişoara Capitală Europeană a Culturii 2021, cu cofinanţarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, România.

e-Cultura.info / Autor: Otilia Halunga.


Share-uiește cu prietenii.

Simpozion de arte vizuale în Gradina Botanică din Jibău

Gradina Botanică din Jibău

Gradina Botanică din Jibău

Artişti din Cluj-Napoca şi Bucureşti au participat, în perioada 19-28 august, la cea de-a VIII-a ediţie a simpozionului Internaţional de Arte Vizuale “Arta în grădină”, în cadrul natural deosebit oferit de Grădina Botanică din oraşul Jibou.

Conceptul tematic al ediţiei, propus de profesorul de la Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca Vasile Cioca, curatorul din acest an al taberei de creaţie, a avut ca titlu generic “Podoabele grădinii”, artiştii realizând cu această temă lucrări de pictură, grafică şi fotografie, prezentate într-o expoziţie vernisată miercuri, în fostul grajd al castelului Wesselenyi, din curtea grădinii botanice.

“Sub povara caniculară a acestui august al anului 2019, s-au rătăcit individual şi imagistic, pentru câteva clipe din trupul timpului etern, în insula Grădinii Botanice din Jibou mai mulţi artişti. Mica, dar profunda lor aventură artistică printre podoabele vegetale ale grădinii s-a finalizat, iată, prin aceste expresive podoabe vizual-plastice”, a declarat Vasile Cioca, la vernisajul expoziţiei.

La această ediţie au participat artiştii: Gabriela Aniţei din Bucureşti, Valentin Codoiu, Florin Gherasim, Mariana Gheorghiu, Camelie Hîrlea Moritz, Eugen Moritz, Cristian Porumb şi Radu Şerban, toţi din Cluj-Napoca, alături de Elisabeth Ochsenfeld, din Germania, care nu a fost prezentă din motive obiective, dar a trimis o serie de lucrări.

În cadrul activităţilor culturale conexe, simpozionul a inclus prezentări şi comunicări legate de temele artelor, muzică şi literatură, susţinute de invitaţi şi de o parte dintre participanţi.

Evenimentul a fost organizat de Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj şi Centrul de Cercetări Biologice Jibou, cu sprijinul Primăriei oraşului Jibou, prin asociaţia Prietenii Grădinii Botanice.

e-Cultura.info / Autor: Sebastian Olaru.


Share-uiește cu prietenii.

Lucrări ale absolvenţilor de Arte Vizuale, expuse la Muzeul Ţării Crişurilor

Muzeul Ţării Crişurilor

Muzeul Ţării Crişurilor

O selecţie din lucrările de licenţă şi master ale celor 34 de absolvenţi ai Departamentului de Arte Vizuale al Facultăţii de Arte din cadrul Universităţii din Oradea este prezentată la Muzeul Ţării Crişurilor în perioada 17 – 24 iulie.

Expoziţia “Gala diplomelor” prezintă o parte din lucrările de licenţă realizate de opt absolvenţi de la programul de studiu Pictură, cinci de la Grafică, nouă de la Design, cinci de la Arte Decorative, precum şi lucrări din creaţiile celor şapte absolvenţi de la programul de master Arte Plastice şi Multimedia.

La vernisajul expoziţiei au vorbit muzeograful Cornel Abrudan, decanul Corina Nandor şi directorul Departamentului de Arte Vizuale, Teofil Ştiop.

“Ne bucurăm că în fiecare an se întâmplă evenimentul acesta de prezentare a rezultatelor obţinute după studiile universitare, că în fiecare an lucrările sunt din ce în ce mai bune şi că încă o generaţie se adaugă celor care fac parte din Uniunea Artiştilor Plastici. Să sperăm că şi dintre voi se vor găsi unii care să facă acest pas”, a spus muzeograful Cornel Abrudan.

Departamentul de Arte Vizuale din cadrul Facultăţii de Arte a Universităţii din Oradea este alcătuit din cinci specializări – Pictură, Grafică, Design, Arte decorative, Modă şi două masterate – Arte plastice şi multimedia, Design de obiect: modă şi ambient -, care acoperă întregul spectru al cercetării şi creaţiei artistice.

Absolvenţii de la Modă au realizat, în 4 iulie, o Gală a diplomelor separat, sub forma unei prezentări de modă, tot la Muzeul Ţării Crişurilor.

e-Cultura.info / Autor Eugenia Paşca.


Share-uiește cu prietenii.

Festivalul de Street ART de la Sibiu proiect de revitalizare urbană

Festivalul de Street ART de la Sibiu

Festivalul de Street ART de la Sibiu

Artiştii stradali din România şi din străinătate, prezenţi la Sibiu International Street ART Festival, vor picta începând de luni ziduri de la Stadionul Municipal, de la aeroport, de la unităţi de învăţământ, unităţi de cazare, de la un dispensar precum şi de la noul sediu al Palatului Copiilor.

A V-a ediţia a Sibiu International Street ART Festival, aduce o serie de noi locaţii printre care cele de la stadion, aeroport, un teren de baschet din zona centrală, gardul noului Skate Park, o serie de treceri de pietoni şi alte spaţii din Sibiu. Aceste sunt vizate de cel mai amplu proiect de revitalizare urbană din ţară.

Festivalul de Street ART de la Sibiu se desfăşoară în perioada 1-7 iulie şi reuneşte 23 artişti stradali din România şi trei artişti din străinătate.

Artiştii internaţionali Danny Figueroa – W3SR din Germania, Mehsos din Belgia şi Takerone din Ungaria vor crea murale ce vor contura mesajul central al ediţiei – #Openness, menţionează sursa citată.

Din totalul de 22 de lucrări ce vor fi realizate la SISAF, 17 vor fi murale permanente.

“Dintre proiectele speciale pregătite, se remarcă revitalizarea prin culoare a terenului de baschet din Parcul Tineretului – o lucrare pe asfalt realizată de către artista Bogdana Pascal, dar şi seria de instalaţii de artă ale unuia dintre cei mai respectaţi artişti de stradă – Pisica Pătrată, care îşi vor găsi 2 locaţii permanente. În plus, va fi demarată o campanie de educare a participanţilor la trafic prin artă, iniţiată în colaborare cu Street Delivery Sibiu, în cadrul căreia un artist sibian va realiza stencil-uri cu mesaje relevante, în zona a 3 treceri de pietoni”, se arată într-un comunicat.

În cadrul festivalului vor avea loc şi o expoziţie semnată de Cristian Scutaru, o întâlnire-dialog “Meet the artists of SISAF”, moderată de artistul Dan Perjovschi, proiecţia filmului “Capernaum”, seria Craft Workshops, Street Dance Shows şi proiecţii ale unor lucrări semnate de Iluc şi Pisica Pătrată pe clădiri reprezentative din Sibiu, printre care şi Turnul Sfatului.

În Parcul Sub Arini sunt programate două sesiuni de live-painting, cu artista Roxie Netea, care va realiza pentru al doilea an consecutiv o lucrare pe un panou, precum şi cu Gabriel Popa – un copil autist cu puternice înclinaţii artistice, ce va realiza o lucrare specială în faţa publicului.

Toate lucrările vor fi realizate până pe 7 iulie, când publicul este invitat să vadă muralele finale pornind într-un tur pe biciclete spre fiecare locaţie.

Înainte de această ediţie a festivalului, circuitul de street art din Sibiu conţine 67 de picturi şi 5.700 metri pătraţi de culoare.

e-Cultura.info / Autor: Cristina Matei.


Share-uiește cu prietenii.

Câştigătorii celei de a XXIII-a ediţii a concursului “Fotogeografica 2019”

Fotografica 2019

Fotografica 2019

Fotogeografica este cea mai importantă manifestare la nivel naţional din domeniul concursurilor de fotografie pentru tineri, având ca tematică promovarea valorilor naturii, a culturii şi tradiţiilor româneşti de pe teritoriul României.

La secţiunea “Patrimoniu cultural”, Premiul I a fost câştigat de Călin Andrei Stan (Bucureşti) – “Winter Paints with Black Ink” (Moeciu de Sus, Braşov); Premiul II – Mihail Chirobocea (Ploieşti) cu lucrarea “Cosit” (Poiana Mărului, Braşov); Premiul III – Dragoş Asaftei (Bucureşti) – “Cazinoul devenit istorie” (Constanţa).

La secţiunea “Peisaj natural”, Premiul I a fost acordat lui Daniel Mîrlea (Cluj-Napoca) pentru “Ciclicitate” (Lacul Sfânta Ana); Premiul II i-a revenit Andreei Zenovia Popescu (Cluj-Napoca) – “Linişte şi visare” (Parcul Naţional Ceahlău, Neamţ); Premiul III – Călin Gabor (Bistriţa) – “Noapte şi zi” (Munţii Trascău).

La secţiunea “Wildlife”, Premiul I – Călin Fuciu (Sibiu) cu lucrarea “Extensii” (Lacul Rodeanu, Călăraşi); Premiul II – Liviu Darius Tanca (Bistriţa) – “Lecţii de zbor” (Dealul Negru, Bistriţa-Năsăud); Premiul III – Liviu Darius Tanca (Bistriţa) – “Ora mesei” (Budacul de Jos, Bistriţa-Năsăud).

Câştigătorii “Fotogeografica” vor participa la proiectul Romania Student Tour, program naţional de redescoperire şi promovare a valorilor patrimoniului naţional al României şi la realizarea albumului “Ţinutul Pădurenilor”.

Juriul acestei ediţii a fost alcătuit din nume recunoscute în domeniul fotografiei: Alex Axon, Alin Popescu şi Domnica Macri la secţiunea “Patrimoniu cultural”; Dan Dinu, Cosmin Ionescu şi Petrişor Iordan la secţiunea “Peisaj natural” şi Dan Opaiţ, Doru Panaitescu şi Silviu Matei la secţiunea “Wildlife”.

Preşedintele de onoare al “Fotogeografica” este cercetătorul speolog Cristian Lascu, senior editor National Geographic Romania, consultant Fotogeografica din anul 1997.

Cu acest prilej a fost deschis Salonul Naţional de Fotografie “Fotogeografica 2019”, care reuneşte o selecţie dintr-un număr de peste 1.300 de fotografii înscrise în competiţie de cei 200 de participanţi din toată ţara. Salonul poate fi vizitat până pe 30 mai, în cadrul evenimentului urmând să fie desfăşurate o serie de evenimente complementare cu teme din domeniul ştiinţei, culturii sau sportului, ateliere foto şi activităţi de conştientizare publică.

A fost lansat catalogul “Fotogeografica 2019” care conţine, pe lângă fotografiile premiate pe cele trei secţiuni, cele mai reuşite lucrări din galeria foto a concursului.

Derulat sub egida Ministerului Tineretului şi Sportului, de Casa de Cultură a Studenţilor Bucureşti, cu suportul TNB.

e-Cultura.info / Autor: Daniel Popescu.


Share-uiește cu prietenii.

Bienala Art Encounters 2019 sub Înaltul patronaj al Preşedintelui României

Bienala Art Encounters 2019

Bienala Art Encounters 2019

Cea de-a treia ediţie a Bienalei Art Encounters 2019 se va desfăşura pentru a doua oară sub Înaltul patronaj al Preşedintelui României, titlu care a fost înmânat, luni, la Timişoara, preşedintelui Fundaţiei Art Encounters, Ovidiu Şandor, de către consilierul prezidenţial Sergiu Nistor.

Consilierul prezidenţial a subliniat că preşedintele Klaus Iohannis acordă Înaltul său Patronaj atunci când o manifestare culturală este mai mult decât titlul sau conţinutul pe care îl arată la prima vedere, iar Bienala este mai mult decât o întâlnire a publicului cu arta contemporană, prilejuind o experienţă educaţională, a dialogului şi a creativităţii.

“Acestea sunt motivele pentru care preşedintele Klaus Iohannis a hotărât pentru a doua oară să acorde Înaltul său Patronaj. Cred că Timişoara şi Banatul sunt locurile în care arta este de mai mult timp simbolul libertăţii, pentru că, în dialogul intercultural din această parte a ţării, arta a mijlocit comunicarea şi înţelegerea, chiar dacă oamenii vorbeau diferite limbi. Nu contenesc să dau exemplul Teatrului din Oraviţa, când oamenii şi-au pus întrebarea unde să serbeze 100 de ani de libertate, după eliberarea de sub turci. Şi nu au ridicat o statuie în cinstea lui Eugeniu de Savoia, ci au ridicat un teatru, care, pentru ei, ca artă, reprezenta libertatea. Cred că, atunci când ne referim la arta contemporană, ne referim la acea specie a ei care refuză conflictul, apropie oamenii şi poate de aceea titlul Bienalei este foarte bine ales. Am marcat anul trecut 100 de ani de la Marea Unire, mi-aş fi dorit, în calitate de responsabil cu Programul Centenar al României, ca această Bienală să fi avut loc anul trecut, pentru a marca dialogul intercultural, ca unul dintre marile câştiguri ale Marii noastre Uniri. Suntem în continuare sub spectrul Centenarului, anul acesta marcăm 100 de ani de la semnarea marilor acte care l-au consimţit”, a afirmat Sergiu Nistor.

Acesta a menţionat că numărul manifestărilor care se bucură de Înaltul Patronaj al Preşedintelui este foarte redus, între ele regăsindu-se Festivalul “George Enescu”, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu sau Festivalul Naţional de Teatru.

Ovidiu Şandor a menţionat că acordarea acestui titlu este, dincolo de recunoştinţă, un gest care

“ne obligă să asigurăm un eveniment care să se ridice la nivelul celorlalte evenimente ce poartă acest Înalt Patronaj”. “Consider că este important pentru arta contemporană românească să beneficieze de această recunoaştere din partea preşedintelui României, o artă contemporană care este tot mai preocupată de de aspectele sociale, politice, culturale şi economice ale lumii în care trăim. (…). Ne străduim să transformăm acest eveniment în una dintre cele mai importante bienale din regiune”, a spus Şandor.

Primarul Nicolae Robu a punctat în intervenţia sa că Timişoara este un adevărat pol al artei contemporane din România, oferind spaţiu pentru expunerea permanentă a creaţiilor de artă contemporană în zona zero a oraşului.

e-Cultura.info / Autor: Otilia Halunga.


Share-uiește cu prietenii.

Expoziție de artă naivă la Teatrul Național din București

Teatrul Național din București

Teatrul Național din București

O expoziţie care reuneşte lucrări de artă naivă şi icoane pictate pe lemn cioplit, semnate de artistul ţăran Gheorghe Ciobanu, intitulată “Zi de Paşti la iarbă verde”, se va deschide miercuri, de la ora 18,00, în Foaierul Media al Teatrului Naţional “I.L.Caragiale“.

Pe lângă numeroase picturi care încântă ochiul prin luxurianţa culorilor şi excepţionala bogăţie a detaliilor, Gheorghe Ciobanu va expune de astă dată şi câteva originale ‘icoane ţărăneşti’, pictate pe lemn cioplit.

“Începând cu 10 aprilie 2019, în Foaierul Media (aripa Intercontinental) al Teatrului Naţional “I.L.Caragiale”, amatorii de artă naivă îl vor putea reîntâlni pe unul dintre creatorii cei mai recunoscuţi ai domeniului, artistul ţăran Gheorghe Ciobanu din satul Bălţaţi (Iaşi), ale cărui lucrări se regăsesc azi nu doar în România, ci şi în colecţii din SUA, Canada, Austria, Franţa, Italia, Germania”, informează un comunicat al organizatorilor.

“Mi-am dorit expoziţia de Paşte, icoanele fiind compatibile cu Sărbătoarea Învierii, deşi am şi compoziţii în pictură de inspiraţie creştină (…) Prin concentrarea mea asupra detaliului vreau să arăt perfecţiunea lucrului lui Dumnezeu, frumuseţea şi poezia Creaţiei Sale. Lumea este frumoasă aşa cum a făcut-o El. (…) Ne trebuie atât de puţin ca să fim fericiţi! Eu, când stau în genunchi şi pictez, mă rog la Dumnezeu să-mi dea şi mie puţină frumuseţe să pun în tablourile mele, din cea multă pe care el a pus-o în creaţia Sa. Iar când începe să se lege tabloul, să apară de sub pensulă, atunci simt o bucurie şi o plinătate care mă vindecă de toate relele şi mă face fericit”, explică artistul, citat în comunicat.

Expoziţia va putea fi vizitată până la data de 3 mai.

e-Cultura.info / Autor: Daniel Popescu.

Salonul Internaţional de Caricatură “Valori Europene”

Salonul Internaţional de Caricatură Valori Europene

Salonul Internaţional de Caricatură Valori Europene

Salonul Internaţional de Caricatură “Valori Europene” a fost deschis, la Biblioteca Naţională a României, informează un comunicat de presă al Muzeului Naţional Cotroceni.

Proiectul este realizat sub egida Reţelei Europene a Institutelor Culturale Naţionale (EUNIC România), în parteneriat cu Forumul Cultural Austriac, Institutul Italian de Cultura şi FECO.

Proiectul expoziţional, curatoriat de Cristian Topan, reuneşte artişti din Austria (Klaus Pitter), Polonia (Henryk Cebula, Zbigniew Kolaczek, Marcin Bondarowicz), Italia (Gianluca Costantini, Emilio Isca, Paolo Dalponte), Spania (Ernesto Priego), Portugalia (Cristina Sampaio), Germania (A. Randin), Franţa (Pierre Ballouhey), Bulgaria (Anatoliy Stankulov, Alla & Chavdar Georgiev), Olanda (Peter Nieuwendijk), Croaţia (Slobodan Botir), Bosnia şi Herţegovina (Resad Sultanovic) şi România (Horaţiu Mălăele, Ion Barbu, Silviu Turculeţ, Nicoleta Ionescu, Cristian Marcu, Mihai Pânzaru – PIM şi alţii).

“Proiectul european oferă premisele păstrării şi afirmării identităţii fiecărei naţiuni, mizând pe libertatea de expresie specifică unei societăţi deschise. (…) Libertatea, democraţia, respectul pentru drepturile omului şi libertăţile sale fundamentale şi faţă de statul de drept sunt valori fundamentale ale Uniunii Europene, dar valorile culturale pe care le împărtăşim sunt cel mai bun liant pentru a ne înţelege mai bine şi pentru a simţi că avem acelaşi orizont”, a declarat directorul general al Muzeului Naţional Cotroceni, Liviu Sebastian Jicman.

Salonul Internaţional de Caricatură “Valori Europene” este deschis publicului până pe data de 26 mai.

e-Cultura.info / Autor: Petronius Craiu.

Expoziţia “Roma antică. Civilizație și grandoare”, venisată la Oradea

Expoziţia

Expoziţia “Roma antică. Civilizație și grandoare”

Expoziţia “Roma antică. Civilizație și grandoare” medaliă de aur pentru inovaţie culturală, a fost vernisată la Muzeul Ţării Crişurilor din Oradea.

Este adusă în atenţie şi Columna lui Traian, prin câteva mulaje ale unor metope, deoarece, potrivit directorului, atât forul lui Traian, care se află lângă forul lui Cezar, în Roma, cât şi Columna în sine reprezintă realizări de excepţie ale Romei antice.

“Muzeal, expoziţia “Roma antică. Civilizaţie şi grandoare” este o noutate, pentru că mizează pe reconstituiri la scară ale tehnologiei din epoca romană, militară şi civilă, după textele lui Vitruviu şi alte obiecte care se păstrează în muzeele din Italia. Descoperim, pe de o parte, măreţia unei civilizaţii, cea a Romei antice, iar pe de altă parte, descoperim realizări care au fost generate de viaţa cotidiană sau de expansiunea Imperiului roman, când ne gândim la tehnologia a militară”, a declarat directorul Muzeului Ţării Crişurilor, Aurel Chiriac.

Exponatele acoperă o epocă fascinantă din istorie, pornind de la victoria triumfătoare a lui Caius Iulius Caesar asupra galilor, moment care a provocat transformarea Romei dintr-o republică într-un puternic imperiu (sec. I î.Hr.-476 d.Hr).

Expoziţia oferă şi imagini 3D ale unor obiecte expuse, pentru a facilita înţelegerea modului de construire a unui pod sau folosirea unui turn de asalt, precum şi un film despre istoria Imperiului roman, cu realizări importante din domniile unor mari împăraţi, precum Cezar, Augustus, Nero sau Vespasian.

Publicul va putea interacţiona cu câteva dintre exponate, precum arcul de triumf, mozaicul, abacul, angrenajul autoblocant sau angrenajul cu roţi dinţate. De asemenea, cei fascinaţi de istoria antică a Romei vor putea să se fotografieze cu obiecte din arsenalul unui soldat roman, cum ar fi sabie, scut sau coif.

Expoziţia poate fi vizitată până în data de 2 iunie, fiind realizată în colaborare cu Niccolai Teknoart SNC din Florenţa (Italia). Colaborarea cu Muzeul Ţării Crişurilor a început în urmă cu un an, când instituţia orădeană a organizat prima expoziţie de acest gen, ‘Maşinile’ lui Leonardo da Vinci.

e-Cultura.info / Autor Eugenia Paşca.


Share-uiește cu prietenii.




  
  • CATEGORII

  •   
                                                                                  Carte   Arte vizuale   Cronică de teatru   Teateru-Film   Muzică-Dans   Etnografie   Târguri și expiziții   Istorie   Cetăți și castele                                                                                   Spiritualitate   Articole Externe   Știință   Interviu   Documentar    Personalități culturale   Actualitate culturală   Emisiuni   Live

     
        
  • DESPRE

  •   
                                                                                 Despre   Termeni și condiții   Cod de conduită   Politică de cookkie   Kit de presă   Hartă site   Portofoliu   Susține site-ul   Contact

     
     
  •  

     

    © 2020 e-Cultura.info. Toate drepturile rezervate.

    Site premiat în cadrul festivalului Simfest



    Conținutul acestului site se supune legii dreptului de autor. Este interzisă republicare, redistribuirea, publicarea în eter sau pe alte site-uri fără un acord prealabil.