fbpx

Muzeul Național al Unirii Alba Iulia

Unul din cele mai importante obiective culturale și turistice din județul Alba, Muzeul Național al Unirii (MNU) Alba Iulia, a cunoscut în ultimii ani un trend ascendent al numărului de vizitatori, ajungând de la 75.000 în 2012 la 91.000 anul trecut, aceștia fiind atrași atât de valoarea exponatelor, cât și de activitățile de reenactment (reconstituire a unei scene) derulate de către MNU, a declarat, purtătorul de cuvânt al instituției, Liviu Zgârciu.

Muzeul, prin semnificația sa istorică și prin colecțiile pe care le deține, este una dintre instituțiile de prim rang ale României. De exemplu, în patrimoniul muzeului se află zeci de bunuri cultural mobile, unele unicat, care sunt considerate, prin lege, de valoare excepțională pentru umanitate, fiind clasate de Ministerul Culturii ca tezaur.

Majoritatea vizitatorilor sunt, bineînțeles, din România, dar se înregistrează și o creștere a numărului de turiști străini care trec pragul muzeului.“Avem vizitatori străini în principal din Germania, Ungaria, Franța, dar au început să apară și grupuri din China și Japonia, dar și din Statele Unite ale Americii”, a declarat purtătorul de cuvânt al MNU Alba Iulia.

El a afirmat că în 2013 muzeul a înregistrat un număr record de vizitatori, respectiv 91.000 de vizitatori, o creștere spectaculoasă de 16.000 de persoane față de anul anterior, când au fost 75.000 de vizitatori. De exemplu, în 2007, numărul celor care au trecut pragul muzeului din Alba Iulia a fost de doar 57.000.

“Creșterea numărului vizitatorilor se datorează unor evenimente de acum celebre, brand al muzeului, dar și ‘Nopții Muzeelor’, când au fost prezente șapte mii de persoane, și săptămânii ‘Școala altfel’, cu 11.000 de elevi. De asemenea, evenimentele din Cetatea Alba Carolina contribuie la creșterea numărului de vizitatori”, a precizat Liviu Zgârciu.

Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia are unele dintre cele mai autentice trupe de reenactment din țară, de legionari romani, războinici daci și diverse personaje istorice, înființate în baza unor proiecte declarate câștigătoare de către Administrația Fondului Cultural Național.“Numărul crescut de vizitatori se datorează și proiectelor inedite ale muzeului. De exemplu, ‘Noaptea Muzeelor’ este concepută pe un proiect de reenactment, la care participă diverse ‘personaje istorice’, Garda romană de la Apulum — Legio XIII Gemina și Lupii Apoulon-ului, trupe care întruchipează legionari romani, respectiv războinici daci. La ‘Noaptea Muzeelor’ din acest an, au fost peste opt mii de vizitatori”, a menționat Zgârciu.

Înființat în 1887 din inițiativa Societății de Istorie, Arheologie și Științe Naturale a comitatului Alba, muzeul se află în actualul sediu, clădirea Babilon, din 1967. Din 1901 până în 1920 a funcționat într-o fostă grădiniță, de unde, cu sprijinul societății ASTRA, a fost mutat în aripa nord-estică a complexului Catedralei Ortodoxe și inaugurat, la 20 mai 1929, ca Muzeu al Unirii, cu ocazia împlinirii a zece ani de la Marea Unire.

Patrimoniul inițial, constituit din donațiile membrilor societății, în special ale unui pasionat colecționar, avocatul Sigismund Reiner, era alcătuit din 622 piese arheologice, o mie de monede, o mie de volume de carte și 125 de florini, bani lichizi.Primul său custode și apoi director a fost Adalbert Cserni, care a reușit să îmbogățească colecția muzeului prin ample cercetări arheologice efectuate în diverse puncte ale orașului.O bună parte din obiectele muzeului au fost trimise în timpul Primului Război Mondial la Budapesta, de unde au fost readuse parțial la Alba Iulia în septembrie 1922. Pentru a preveni eventualele înstrăinări de obiecte, la 22 ianuarie 1919, primăria orașului a dispus închiderea muzeului, el fiind redeschis la 8 august 1920, în baza unei decizii a Inspectoratului General al Muzeelor din Transilvania.

Treptat, colecția a fost completată cu numeroase documente referitoare la Revoluția de la 1848 din Transilvania și la pregătirea și înfăptuirea Unirii, transferate de la Muzeul Central al ASTREI din Sibiu și de la Casa Memorială Avram Iancu. Nu au lipsit nici donațiile particulare.

Au ajuns astfel în patrimoniul muzeului diverse obiecte personale și scrisori autografe ale lui Avram Iancu, cele șase volume ale Documentelor Unirii, legate în piele în culorile tricolorului, manuscrisul original al cuvântării lui Vasile Goldiș, diverse drapele și eșarfe tricolore purtate la 1 Decembrie 1918.

În 1938 începe o nouă etapă în evoluția muzeului, atunci când Nicolae Iorga, care era președinte al Comisiei Monumentelor Istorice din România, îl numește director pe Ion Berciu, de numele căruia se leagă creșterea prestigiului instituției pe plan național, dar și internațional. Totodată, muzeul va primi o nouă denumire — Muzeul Regional Alba Iulia.

O altă etapă însemnată în existența muzeului a început odată cu inaugurarea, la 28 noiembrie 1968, cu ocazia Semicentenarului Unirii, a complexului muzeal denumit Muzeul de Istorie Alba Iulia.

Aniversarea în 1975 a 375 de ani de la prima unire politică a țărilor române și a două mii de ani de existență a orașului Alba Iulia a constituit un bun prilej pentru reorganizarea expoziției de bază a muzeului. De asemenea, se revine la denumirea de Muzeul Unirii, a menționat Liviu Zgârciu. După 1989, s-a procedat din nou la o reorganizare și reactualizare a expoziției de bază a muzeului.

În 1992, muzeul a intrat în subordinea directă a Ministerului Culturii, devenind Muzeul Național al Unirii. În ianuarie 2002, muzeul trece în subordinea Consiliului Județean Alba, păstrându-și titulatura de muzeu național. Colecția actuală depășește 200.000 de piese, din care printre cele mai valoroase achiziționate după 1989 se numără o icoană pe lemn din secolele XVII-XVIII, atribuită zugravului Pârvu Mutu, arme, tezaure monetare romane și medievale, cărți vechi românești și străine și un iconostas datând din secolul al XVIII-lea, provenind din Biserica Ortodoxă din Tiur, replică în miniatură a iconostasului Catedralei din Blaj.

Muzeul dispune de o colecție de fotografii extrem de bogată, din care se remarcă cele realizate cu ocazia încoronării ca Regi ai României Mari ai suveranilor Ferdinand și Maria la 15 octombrie 1922, precum și cele făcute cu ocazia Serbărilor Unirii organizate în 1929 și 1938.

Din colecția de artă plastică se disting lucrările unor pictori ca Nicolae Grigorescu, Sava Henția, Theodor Pallady, Sava Albescu, Schweitzer-Cumpăna, precum și cele ale unor sculptori ca Ion Vlasiu, Ion Felea și Oscar Han.

În domeniul artei decorative, deosebită este colecția Szasz Pall, care cuprinde argintărie, porțelanuri, faianță, sticlărie etc.

Colecția numismatică cuprinde zeci de mii de piese, din care în jur de zece mii sunt monede antice, dar și medalii, plachete și bancnote. Multe piese valoroase se pare că au dispărut atunci când colecția a fost transferată temporar la Budapesta.

Muzeul dispune de un bogat inventar arheologic, ce se întinde cronologic din preistorie până spre mijlocul evului mediu, în număr de zeci de mii de piese.

O piesă cu valoare de unicat pentru Transilvania este sceptrul zoomorf de piatră descoperit la Vințu de Jos.

Cele mai vechi piese din aur aflate în patrimoniul muzeului sunt inelele de buclă descoperite la Ampoița, datate în prima jumătate a mileniului al III-lea în. Hr. Tot din perioada epocii bronzului datează și un depozit de obiecte de aur și bronz descoperite în trei vase de lui, în 1975, la Cugir.

Un vas de tip “kantharos”, vechi de peste 2.300 de ani, unicul de acest gen din România, reprezintă o altă piesă arheologică de mare valoare din colecțiile muzeului. Vasul a fost descoperit accidental în 1981 în localitatea Blandiana, într-un mormânt celtic. Torțile antropomorfe ale artefactului, reprezentând două personaje, unul masculin și celălalt feminin, constituie o raritate a acestui tip de vas în arealul artei celtice din Europa Centrală și Estică, fiind un unicat în spațiul românesc.

Colecția dacică dovedește măiestria artizanilor daci, un exemplu în acest sens fiind tezaurul de argint de la Lupu, datat secolul I î.Hr., descoperit întâmplător în 1978 cu ocazia săpării unei gropi în cimitirul satului, care cuprinde șapte falere ornamentate, două fibule cu noduri și o cupă semisferică, împreună cu o cană de bronz în care fuseseră depozitate. Piesele reprezintă unele dintre cele mai atractive și interesante dovezi materiale ale civilizației dacice.

Specialiștii consideră că tezaurul de la Lupu a aparținut unui nobil dac (tarabostes), obligat să-l ascundă în pământ poate chiar la invadarea Daciei, în secolul I d.Hr., de către legiunile romane conduse de Traian.

Un tezaur antic provenit din situl UNESCO de la Căpâlna, format dintr-un colier de aur cu 26 de pandantive rombice și doi cercei de aur cu piatră semiprețioasă, sustras de braconieri arheologi și recuperat din Germania în 2009, se află de asemenea în patrimoniul muzeului.

Nici colecția romană nu este mai puțin importantă, distingându-se numeroase monumente funerare, altare, reliefuri. O piesă de excepție este statueta de marmură a zeului Liber Pater, descoperită într-un sanctuar, la Partoș, în 1989.

Vizitatorii muzeului pot admira și o bogată colecție de bronzuri romane — ustensile medicale, fibule, echipament militar, statuetele unor divinități. Ceramica romană este de asemenea bine reprezentată — vase, opaițe, statuete, tipare, antefixe, elemente de mozaic.

Nu lipsesc din vitrine nici diverse obiecte din os, corn și fildeș — ace de păr, pandantive, jetoane, piese de echipament militar, din sticlă romană — recipiente cu funcționalități diferite: flacoane pentru produse cosmetice, cupe, pahare, căni și chiar câteva biberoane.

Importante sunt și tezaurele monetare romane descoperite la Alba Iulia, Tibru, Geomal, Șpring și Medveș.

Colecția arheologică romană se impune, prin bogăția și varietatea pieselor sale, ca una din cele mai valoroase colecții ale României.

După 1990, când au avut loc sute de cercetări de eliberare de sarcină istorică efectuate la solicitarea unor beneficiari, Alba Iulia fiind în antichitate, când se numea Apulum, cel mai important oraș din Dacia Romană, au fost descoperite piese extrem de valoroase, din care unele unicat. Acestea pot fi în prezent admirate de orice vizitator care trece pragul muzeului din Alba Iulia.

Astfel, în urmă cu doi ani, în spațiul dintre Catedrala Reîntregirii și Catedrala Romano-Catolică, în timpul lucrărilor de refacere a infrastructurii cetății Alba Carolina, a fost descoperită statueta zeiței Nemesis.

Pe lângă statuetă, arheologii au descoperit și un altar votiv și un basorelief de marmură, monumente care confirmă faptul că în castrul de legiune Apulum a existat un templu, destul de rar întâlnit într-o asemenea locație. Întregul loc sacru, prin cele trei piese (statueta, basorelieful și altarul votiv), datate la sfârșit de secol II—început de secol III, a reprezentat cea mai importantă descoperire făcută în ultimul deceniu în anticul oraș Apulum, piesa cea mai spectaculoasă fiind statueta.

Calitățile artistice ale piesei sunt deosebite. Pe lângă expresivitatea piesei și elementele foarte exact redate ale anatomiei corpului și ale îmbrăcăminții, există și atributele care însoțesc această zeitate — un grifon, animal fantastic cu corp de leu și cap și aripi de vultur, plasat în partea dreaptă a zeiței, la piciorul drept al acesteia.

O altă calitate artistică a statuetei este dată și de pictarea cu roșu a unor elemente de îmbrăcăminte (faldurile și muchiile). De asemenea, coafura și diadema de pe cap au urme de pictură cu roșu.

Templul zeiței Nemesis a fost primul descoperit într-un castru de legiune pe teritoriul Daciei Romane, existând analogii cu templul în castrul de legiune de la Vindobona, în apropiere de Viena.

De asemenea, vizitatorii muzeului pot admira una dintre capodoperele artei romane cunoscute până acum de pe întreg teritoriul provinciei Dacia, un artefact unic în lume, statueta lui Hercule, care dacă ar fi licitată pe piața internațională, ar putea ajunge la un milion de euro.

Descoperită accidental în urmă cu doi ani, statueta lui Hercule este o piesă care face parte, susțin muzeografii, din tezaurul de antichități al României.

Cu o înălțime de 87 de centimetri, statueta este realizată din marmură de import, cel mai probabil din Asia Mică, și datează din prima jumătate a Secolului al II-lea. Ea aparține unui tip iconografic cunoscut sub numele de “Hercules Farnese”, o replică de epocă romană după statuia sculptorului grec Lisipp, din epoca clasică (sec. IV î.Hr.).

Artefactul, despre care specialiștii muzeului din Alba Iulia susțin că este unic în lume, îl reprezintă pe Hercule și trei dintre muncile sale. Potrivit directorului general al Muzeului Național al Unirii Alba Iulia, Gabriel Rustoiu, “este o piesă unică în lume, deoarece sunt reprezentate în această statuie mai multe din muncile lui Hercule, respectiv cele cu numerele 1, 7 și 11”. El a menționat că mai sunt în lume statui ale lui Hercule, dar nu în această reprezentare.

Descoperirile provenind din necropola de la Apulum — podoabe, unelte și arme, vase — dar și o serie de piese din metal prețios — bijuterii din aur și argint, unele dintre ele ilustrând certe tradiții bizantine, îmbogățesc colecția medieval — timpurie.

Biblioteca documentară a muzeului dispune de o importantă colecție de carte veche și manuscrisă, cum ar fi Pravila de la Govora, din 1640, Evanghelia învățătoare, Deal, 1644, Biblia, București, 1688, Noul Testament, 1648, etc.

Printre bunurile de tezaur deținute de MNU Alba Iulia se află și cinci artefacte arheologice aparținând eneoliticului, având o vechime de peste 6.500 de ani, mai multe diplome privilegiale și de înnobilare, unicate din secolele XVI-XVIII, având semnăturile autografe ale unor voievozi și principi transilvăneni, precum Sigismund Báthory, Gabriel Báthory sau Gheorghe Rácóczi I.

One of the most important cultural and tourist sites of the Alba county, the National Union Museum of Alba Iulia has seen an ever higher number of visitors in the last years to 91,000 last year up from 75,000 in 2012, who are attracted both by the valuable exhibits and the re-enactment activities conducted by the Museum, the institution spokesman Liviu Zgarciu.

The Museum, by its historical significance and the collections it hosts is one of the top-rate institutions in Romania. For example, the Museum patrimony holds dozens of cultural assets, some of them unique, which are by law considered of an exceptional value for the humanity, being ranked a treasury by the Culture Ministry.

Most of the visitors are Romanian, naturally, but the number of the foreign tourists entering it has been on the rise, Zgarciu stressed. “There are foreign visitors mainly from Germany, Hungary, France, but groups from China and Japan have also begun to emerge as well as from the United States of America”, the Museum spokesman added.

He said the institution had a record number of visitors last year, namely 91,000, a spectacular surge of 16,000 persons from the previous year, when it was visited by 75,000 people. This compares to only 57,000 visitors in 2007, for instance. “The rise in the number of visitors is the result of already famous events, which are a museum brand and also thanks to the Night of the Museums, when seven thousand persons were here and the week called ?Another Kind of School’, with 11,000 students. The events in Alba Carolina Fortress also contribute to the increase in this number of visitors”, Zgarciu underscored.

The National Union Museum of Alba Iulia has one of the most authentic re-enactment troops in Romania, including Roman legion warriors, Dacian warriors and various historical figures set up under several projects declared winners by the National Cultural Fund Administration.“The increased number of the visitors is also due to the novel projects of the museum. For example, The Night of the Museums is devised on a re-enactment project, in which several ?historical figures’ take part, the Roman Guard of Apulum (the ancient Roman name of Alba Iulia — editor’s note) — Legio XIII Gemina and the Wolves of Apoulon, troops embodying Roman legion warriors and Dacian warriors. There were over eight thousand visitors at this year’s Night of the Museums”, the official said.

The Museum was set up in 1887 on an initiative of the Society of History, Archaeology and Natural Sciences of Alba county and it has been located at its current headquarters — Babylon building — since 1967. It operated in a former kindergarten during 1901 — 1920, wherefrom with the support of ASTRA society it was moved to the northeastern wing of the Orthodox Cathedral compound and opened as the Union Museum on May 20, 1929, to mark the 10th anniversary of the Great Union.

Its original patrimony set up from the donations made by the society members, particularly by a passionate collector Lawyer Sigismund Reiner was made up of 622 archaeological objects, one thousand coins, one thousand books and 125 florins in cash.

Its first curator to later become its director was Adalbert Cserni, who managed to enrich the Museum collection by extensive archaeological research carried out in various sites of the town. A large part of the Museum objects were sent to Budapest during World War One, wherefrom they were partly brought back home to Alba Iulia in September 1922. The town hall, in an effort meant to prevent the artefacts possibly getting into foreign hands, ordered that the Museum be closed on January 22, 1919; it reopened on August 8, 1920 under a decision of the General Museums Inspectorate of Transylvania.

The collection was gradually completed with many documents relating the 1848 Revolution in Transylvania and the moves ahead of the Union and the Union accomplishment itself that were transferred from ASTRA Central Museum of Sibiu and from the Memorial House of 1848 Revolution figure Avram Iancu. Private donations were also made.

Thus, the Museum patrimony received various personal objects and letters written by Avram Iancu, six volumes of the Union Documents bound in the national tricolour leather, the original manuscript of the speech made by Vasile Goldis, various tricolour flags and scarves worn on December 1, 1918, when the Great Union was achieved.
A new stage in the Museum evolution begins in 1938, when great historian Nicolae Iorga, who at that time chaired the Commission of the Historical Monuments in Romania, names Ion Berciu as director; Berciu will boost the repute of the institution both in Romania and outside.The Museum also got a new name — Alba Iulia Regional Museum.

Another important stage in the Museum existence began when the museum complex called Alba Iulia History Museum was opened on the celebration of the Union Half-Century on November 28, 1968.

The 375th anniversary of the first political unification of the Romanian principalities and the 2,000th anniversary of Alba Iulia in 1975 offered an opportunity to reorganize the basic exhibition of the Museum. It also returned to its former name of the Union Museum, Liviu Zgarciu explained.
After the 1989 fall of Communism, the Museum’s basic exhibition was again reorganized and updated.
The Museum became directly responsible to the Culture Ministry in 1992 and became the National Union Museum. In January 2002, the Museum was shifted to the responsibility of Alba County Council, retaining its name of a national museum.

The current collection includes more than 200,000 objects, among the most valuable ones acquired after 1989 there are a wood-painted icon from the 17th-18th centuries thought to have been painted by Parvu Mutu, weapons, ancient Roman and medieval coin treasures, old Romanian and foreign books and an iconostasis dating from the 18th century, having belonged to the Orthodox Church of Tiur, a smaller-scale replica of the Blaj Cathedral iconostasis.
The Museum has an extremely rich photo collection, with the outstanding pieces being the photographs taken on the coronation day of King Ferdinand and Queen Maria of Greater Romania, on October 15, 1922 as well as the ones taken on the Union Festivities in 1929 and 1938.

The plastic art collection boasts the works of such renowned painters as Nicolae Grigorescu, Sava Hentia, Theodor Pallady, Sava Albescu, Schweitzer-Cumpana as well as of sculptors Ion Vlasiu, Ion Felea and Oscar Han.

The coin collection includes tens of thousands of pieces, with around ten thousand of them being ancient coins as well as medals, plaques and banknotes. Several valuable pieces are believed to have disappeared when the collection had been temporarily moved to Budapest. The Museum hosts an impressive number of archaeological objects, spanning from pre-history times to the mid-Middle Ages, i.e. tens of thousands of pieces. A unique valuable piece for Transylvania is the stone animal-shape scepter discovered at Vintu de Jos.

The oldest gold pieces hosted by the Museum patrimony are the lock-rings discovered at Ampoita dating from the first half of the 3rd millennium B.C.. Also dating from the Bronze Age is a deposit of gold and bronze objects discovered in three clay pots at Cugir, in 1975.

A kantharos-type pot more than 2,300 years old, the only one of its kind in Romania is another extremely valuable piece held in the Museum collections. The pot was accidentally discovered in Blandiana rural town, in 1981, in a Celtic grave. The artefact handles are shaped as a woman and a man respectively, making it a rare thing as regards this type of pot in the Celtic art area in Central and Eastern Europe and also unique in the Romanian space.

The Dacian collection speaks of the Dacian craftsmen’s craftsmanship, with an example in this respect being the silver treasure from Lupu dating the 1st century B.C., discovered by accident on digging a grave in the village graveyard in 1978 — the treasure includes seven decorated phalera — a kind of neck-worn object—, two buckles and a semi-spherical cup together with a bronze cup in which they had been put. The pieces make up one of the most attractive and interesting material proofs of the Dacian civilization.

The experts believe the Lupu treasure belonged to a Dacian nobleman (tarabostes), who was forced to hide it in the ground maybe when Dacia was invaded in the 1st century A.D. by the Roman legions led by Trajan.
An ancient treasure coming from the UNESCO site at Capalna made up of a gold necklace with 26 rhombic pendants and two gold earrings with semi-precious stones stolen by poaching archaeologists and later recovered from Germany in 2009 are also held in the Museum patrimony.

The ancient Roman collection is no less important, as it holds tombstones, altars and bas reliefs. An exceptional exhibit is a marble statue of ancient Liber Pater god discovered in a sanctuary at Partos in 1989.
The Musuem visitors can admire a beautiful collection of ancient Roman bronze objects — medical instruments, clasps, military equipment, statues of divinities. Ancient Roman pottery is also well-represented, including pots, rush lights, statuettes, moulds, mosaic pieces.

Also important are the Roman coin treasures discovered at Alba Iulia, Tibru, Geomal, Spring and Medves.

The ancient Roman archaeological collection stands out as one of the most valuable collections of Romania by the richness and variety of its pieces.

After 1990, when hundreds of researches took place aimed to release the historical task made on the request of several beneficiaries, since ancient Alba Iulia — then named Apulum — was the most important town of Roman Dacia, extremely valuable pieces were discovered, some of them unique. They can now be admired by any visitor entering the Alba Iulia Museum.

Thus, a statue of ancient Nemesis goddess was discovered two years ago during works aimed at to restore the infrastructure of Alba Carolina fortress, in the area located between the Nation’s Unity Cathedral and the Roman Catholic Cathedral.

Besides the statuette, also discovered was a votive altar and a marble bas relief — monuments that confirm the fact that there was a temple in the Apulum legion castrum, a rather rare thing in such a location. The entire sacred place, by the three pieces (the statuette, the bas relief and the votive altar) dating from the end of the 2nd century — the beginning of the 3rd century — represented the most important discovery made in the ancient Apulum in the last decade, with the most spectacular piece being the statuette.

The artistic qualities of the piece are outstanding. Besides its expressiveness and the elements of the body anatomy and clothing that are very exactly achieved, there also are the attributes accompanying this goddess — a grifo, a fantastic animal with a lion’s body and an eagle’s head and wings placed on the right side of the goddess, at her right foot.

Another artistic quality of the statuette is given by the red painting of several clothing elements — the pleats and the edges. The goddess’ hair and tiara also have traces of red painting.

The temple of Nemesis goddess was the first discovered in a legion castrum on the territory of Roman Dacia and there are analogies with the temple located in the legion castrum of Vindobona, near Vienna.

The Museum visitors can also admire one of the masterpieces of ancient Roman art known so far in the entire territory of Dacia province, a world-unique artefact — a statue of Hercules, which if put to auction on the international market might grab up to one million euros.
Discovered by chance two years ago, Hercules statue is a piece which museum experts say belongs to the antique artefacts treasure of Romania.

The 87-centimetre high statue is made in marble brought from Asia Minor, most likely and dates from the first half of the 2nd century. It belongs to an iconography group known as Hercules Farnese, a Roman-era replica of the statue made by Greek sculptor Lisipp in the classical era (the 4th century B.C.).
The artefact, which the Alba Iulia Museum experts say is unique in the world shows Hercules and three of his labours. According to the Alba Iulia-based National Union Museum Managing Director Gabriel Rustoiu, “it is a piece that is unique in the world, since several of Hercules’ labours are represented in this statue, namely those numbered 1, 7 and 11”. He explained that while there are Hercules statues across the world, none of them boasts of this representation.

The discoveries from the Apulum necropolis including jewelry, tools, weapons and pots as well as pieces in precious metal — gold and silver jewelry, some of them illustrating certain Byzantine traditions — enrich the early medieval collection.
The Museum’s library of documents hosts an important collection of old books and manuscripts, such as Pravila de la Govora from 1640, The Teaching Gospel from Deal, 1644, the Bucharest Bible from 1688 and the New Testament from 1648.

Among the treasure assets held by the Alba Iulia Museum there are five archaeological artefacts belonging to the Eneolithic that are more than 6,500 years old, several diplomas granting privileges and noble ranks, unique artefacts from the 16th-17th centuries carrying the original signatures of Transylvanian princes Sigismund Bathory, Gabriel Bathory and Gheorghe Racoczi I.

Cămpurile obligatorii sunt marcate cu *.

Datele dumneavastră sunt prelucrate. Apasă mai jos daca ești de acord


 

Conținutul acestui site este destinat exclusiv informării publice.

Toate informaţiile publicate pe acest site sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.

 
 

 

VEZI ȘI ALTE ARTICOLE
  
 


 

VEZI ȘI EMISIUNI


Abonează-te



               Știri pe scurt

 


               Caledoscop


               Zoom

 


               Ediție specială

                                                                           Urmărește-ne și în social media

                                                                   








  
  • CATEGORII

  •   
                                                                                  Carte   Arte vizuale   Cronică de teatru   Teateru-Film   Muzică-Dans   Etnografie   Târguri și expiziții   Istorie   Cetăți și castele                                                                                   Spiritualitate   Articole Externe   Știință   Interviu   Documentar    Personalități culturale   Actualitate culturală   Emisiuni   Live

     
        
  • DESPRE

  •   
                                                                                 Despre   Termeni și condiții   Cod de conduită   Politică de cookkie   Kit de presă   Hartă site   Portofoliu   Susține site-ul   Contact

     
     
  •  

     

    © 2020 e-Cultura.info. Toate drepturile rezervate.

    Site premiat în cadrul festivalului Simfest



    Conținutul acestului site se supune legii dreptului de autor. Este interzisă republicare, redistribuirea, publicarea în eter sau pe alte site-uri fără un acord prealabil.